




Barn- och ungdomskonferensen – deltagarrekord
Vi kan med glädje konstatera att Barn- och ungdomskonferensen 2024 är populär. Sista anmälningsdag var den 19 juni och 150 personer från hela 79 olika föreningar är anmälda. Det är 18 föreningar fler än vad som deltog 2023. KUL!
För att få ut så mycket som möjligt av konferensen är det viktigt att deltagarna är förberedda och pålästa. Alla bilagor ligger nu ute, mer än två månader innan konferensen hålls.
Förutom att deltagaren själv bör läsa igenom är det bra om frågorna diskuteras på lämpligt sätt inom föreningen. Väl på konferensen vill vi att föreningens åsikter kommer fram, inte bara en enskild individs åsikter.
För klubbar som inte kan delta kommer vi erbjuda en informationskväll någon månad efter konferensen där vi går igenom vad som sagts och där vi tar emot dessa föreningars åsikter i de olika frågorna.
Alla deltagare kommer få ett separat mejl med praktisk information under nästa vecka.
Vi ser fram emot pålästa och engagerade deltagare den 31 augusti och hälsar alla varmt välkomna!
Här nedan hittar du handlingarna till konferensen:
Hitta till Scandic Infra City Bredden
AGENDA.pdf (uppdaterad 23/8)
Bilaga 1 - Spelformer.pdf
Bilaga 1b - sammanfattning spelformsforskning.pdf (tillagd 19/8)
Bilaga 2 - Serielösa matcher.pdf
Bilaga 3 - Övergångsklimat.pdf
Bilaga 4 - Matchklimat.pdf
Återkoppling 1 - Kvalserier.pdf
Återkoppling 2 - Sammandrag 5 mot 5.pdf
Återkoppling 3 - Junior-DM.pdf
Återkoppling 4 - Seedead Serie F15 .pdf
Alla dokument för utskrift.pdf (uppdaterad 23/8)
I de blå blocken nedan hittar du handlingar samt sammanfattning av tidigare konferenser
Vi kan med glädje konstatera att Barn- och ungdomskonferensen 2024 är populär. Sista anmälningsdag var den 19 juni och 150 personer från hela 79 olika föreningar är anmälda. Det är 18 föreningar fler än vad som deltog 2023. KUL!
För att få ut så mycket som möjligt av konferensen är det viktigt att deltagarna är förberedda och pålästa. Alla bilagor ligger nu ute, mer än två månader innan konferensen hålls.
Förutom att deltagaren själv bör läsa igenom är det bra om frågorna diskuteras på lämpligt sätt inom föreningen. Väl på konferensen vill vi att föreningens åsikter kommer fram, inte bara en enskild individs åsikter.
För klubbar som inte kan delta kommer vi erbjuda en informationskväll någon månad efter konferensen där vi går igenom vad som sagts och där vi tar emot dessa föreningars åsikter i de olika frågorna.
Alla deltagare kommer få ett separat mejl med praktisk information under nästa vecka.
Vi ser fram emot pålästa och engagerade deltagare den 30 augusti och hälsar alla varmt välkomna!
Här nedan hittar du handlingarna till konferensen:
Alla dokument för utskrift.pdf
Inför konferensen är det viktigt att er förening går igenom och diskuterar de frågor som kommer att behandlas. Förberedelserna är viktigt för att så bra beslut som möjligt ska kunna tas. Tänk även på att anmäla rätt personer från föreningen.
Torsdag förmiddag kl. 09.00 – 12.00
Det första passet kommer att ägnas åt tävlingsfrågor. Underlag för dessa tävlingsfrågor hittar du i bilagorna 1-6.
Deltagarna kommer att få välja den fråga man anser vara mest intressant att få diskutera och påverka kring, men man får också vara beredd på att diskutera alla andra tävlingsfrågor. Viktigt att deltagarna är förberedda!
Under den här programpunkten kommer vi även lägga lite tid på återkoppling från BUK 2022.
Torsdag eftermiddag kl. 13.00 – 17.00
Eftermiddagen kommer inledas med ett pass om ”Serielösa matcher”. Vi kommer gå igenom läget just nu och vad vi, troligtvis, kommer införa redan till säsongen 2024. Men passet är också framåtriktat och vi kommer föra diskussioner om olika möjligheter och utmaningar med serielösa matcher och hur snabbt vi vill gå framåt.
Den andra delen på eftermiddagen kommer handla om Matchmiljön i S:t Eriks-Cupen. Disciplinärenden blir fler och fler, vår uppfattning är att domarna får det tuffare och tuffare, och att fler matcher omges av en tveksam miljö. Vi kommer ta upp exempel och gemensamt diskutera hur vi kan förbättra matchmiljön tillsammans.
Eftermiddagen avslutas med en paneldebatt om träning, träningstrupper, kvalité på träning, åldersrotering, med mera. I panelen kommer det att finnas representanter med stor kunskap inom tränarutbildning, landslagsverksamhet, forskning, förbunds- och föreningsperspektivet.
Fredag förmiddag 09.00 – 12.00
Fredagen kommer ägnas åt erfarenhetsutbyte klubbar emellan. Ämnen kommer att var Träning och Matcher. Se bilaga A-B.
Här är det avgörande att deltagarna är förberedda och nyfikna. Förberedda på att berätta och dela med sig av hur man gör i sin egen klubb och vilka för- och nackdelar man ser med det. Nyfikna på hur andra gör och ta inspiration för att förbättra sin egen verksamhet. Deltagarna får gärna ha med frågor till övriga klubbar – ”Hur agerar ni när det här uppstår?”
Vi ser fram emot pålästa och engagerade deltagare den 31:a augusti och hälsar alla varmt välkomna!
Här nedan hittar du handlingarna till konferensen:
Hitta till Scandic Star Sollentuna
Bilaga 1 - Tävling - Nivå Insteg.pdf
Bilaga 2 - Tävling - Seedad serie.pdf
Bilaga 3 - Tävling - Flick Dam frågor.pdf
Bilaga 4 - Tävling - Junior DM.pdf
Bilaga 5 - Tävling - Kvalserie.pdf
Bilaga A - Erfarenhetsutbyte - Träning.pdf
Bilaga B - Erfarenhetsutbyte - Matcher.pdf
Inför konferensen är det viktigt att er förening går igenom och diskuterar de frågor som kommer att behandlas. Förberedelserna är viktigt för att så bra beslut som möjligt ska kunna tas. Tänk även på att anmäla rätt personer från föreningen.
Här nedan hittar du handlingarna till konferensen:
Hitta till Skogshem & Wijk meetings
Agenda Barn- och Ungdomskonferensen 2022.pdf
Bilaga 1 - Antal matcher.pdf
Biliga 1b - Antal matcher framåt.pdf
Bilaga 2 - Osanktionerade cuper.pdf
Bilaga 3 - Serier vid sidan av.pdf
Bilaga 4 - Klonföreningar.pdf
Bilaga 4b - Pop-up föreningar.pdf
Bilaga 5 - Privata aktörer.pdf
Motion Göteborgs FF.pdf
Inför konferensen är det viktigt att er förening går igenom och diskuterar de frågor som kommer att behandlas. Förberedelserna är viktigt för att så bra beslut som möjligt ska kunna tas. Tänk även på att anmäla rätt personer från föreningen.
Här nedan hittar du handlingarna till konferensen:
Hitta till Aronsborgs konferens
Agenda Barn- och Ungdomskonferens
Bilaga 1 - Nivåer 5 mot 5 och 7 mot 7
Bilaga 1b - Sammanfattning av enkät
Bilaga 2 - FP13-14 Extra Svår
Bilaga 3 - Respektera nivåerna
Bilaga 4 - Äldre årskullar flick
Bilaga 5 - Dispensexempel
Bilaga 6 - Kvalserier P15-18
Bilaga 7 - Nationella spelformer
Bilaga 8 - Utdragna lag 2013-2019
Bilaga 9 - Grönt kort
Bilaga 10 - Föreningscertifikatets framtid
Bilaga 10b - Föreningscertifikat