Marknad

Fotbollen är den idrott som sätter flest tjejer och killar i rörelse, vi står för 40% av alla idrottsaktiviteter i Stockholm. Stockholms Fotbollförbunds (StFF) målbild 2027 är:

STOCKHOLMSFOTBOLLEN ÄR SVERIGES LEDANDE IDROTTSAKTÖR

Vi erbjuder en trygg, jämställd, inkluderande och hållbar fotboll där alla kan nå sin fulla potential. 

Våra samarbetspartners är viktiga för oss och en förutsättning för att kunna erbjuda den fotbollsmiljö vi anser att varje individ bör ha. Vi samarbetar idag med några av Sveriges mest kända varumärken. Men vi är alltid intresserade och i behov av fler och nya samarbeten. Kontakta oss gärna för vidare diskussion om hur ert företag kan stötta utvecklingen av Stockholmsfotbollen. 

Att samarbeta med StFF innebär att man gör skillnad för varje fotbollsspelande barn i distriktet, att med fotbollen som verktyg bidra till samhällsnyttan, att skapa jämlika förutsättningar inom alla geografiska delar av Stockholm och att ge möjlighet till rörelse och därmed sätta folkhälsan i fokus.

Det har gått några år sedan fotbollen i Stockholm organiserades. Livaktigheten har varit stor sedan den 29 mars 1917, dagen då Stockholms Fotbollförbund bildades. 49 lag registrerades då, för över 100 år sedan. År 1917 fanns det inte särskilt många bollar till ungdomen, på 2000-talet steg antalet ungdomslag hela tiden. Vad sägs om följande siffror 2024:

Var femte fotbollsmatch som spelas i Sverige är en match i S:t Eriks-Cupen!

Vi är oerhört stolta över utvecklingen av Stockholmsfotbollen som våra föreningar och dess företrädare har varit med och skapat!

StFF finns till för alla inom Stockholmsfotbollen, oavsett ambition och förutsättningar.

PARTNERSKAP

Ett partnerskap med StFF kan bestå av varumärkesexponering i våra kanaler, ett företag kan vara avsändare i fortbildningsinsatser eller i de forum vi driver, men också delaktig i olika positiva och samhällsnyttiga initiativ. Vi har genomfört flera CSR-projekt, till exempel: Sessions med Vitamin Well, Ellevio 50/50-fonden, adidas streetfotboll, Learning lunches med Folksam

Corporate Social Responsibility – CSR – innebär i korthet att företag, aktivt engagerar sig i samhällsutvecklingen. Ett aktivt CSR-arbete stärker företagets relationer med såväl anställda som kunder och ägare – och dessutom tillväxten och lönsamheten

Vill du ha en mer omfattande presentation av våra partnernivåer och våra olika initiativ så bokar vi mer än gärna ett möte.

Vill du veta mer om fler intressanta initiativ? Kontakta: