Premiär för Janogy Football Day

IFK Stockholm stod som värd när Janogy Football Day genomfördes på Vårbergs IP – ett samarbete mellan StFF och Vitamin Well, vars ambassadör, landslagsstjärnan Madelen Janogy, medverkade under ett par timmars träning, frågestund och autografskrivande.

Det var premiär för Janogy Football Day, "Madde" som till vardags spelar i italienska Fiorentina, tränade tillsammans med 40 tjejer och killar i 11-13 års åldern. Detta under ledning av utbildade tränare ur StFF:s personal. Ur högtalarna strömmade peppande musik och fokuserade spelare gav allt under ett par timmars träning.

I pausen fick spelarna möjlighet att ställa frågor till Madde Janogy, som tålmodigt svarade på om allt från hur man blir så bra som henne själv till hur det är att vara proffs i Italien. Madde fick sällskap av Matilda Vinberg, även hon landslagsspelare men hemmahörande i engelska Tottenham. Dagen avslutades med autografskrivande och selfiefotande. Idel glada miner på både spelare, ledare och landslagsstjärnor. 

- Madde är en fantastisk förebild och spelare. För oss är det väldigt roligt att ge ungdomarna chansen att träffa och träna med en landslagsspelare. Förhoppningsvis blir det ett minne och extra inspiration för det fortsatta fotbollspelandet, säger Petter Ericson Hållén, Global Head of Brands Vitamin Well. 

Denna gång var det IFK Stockholm som fick chansen att samla spelare och ledare till en inspirationsträning. Något som föreningen uppskattade mycket.

- Stort tack till alla inblandade, såsom StFF och Vitamin Well, för ett väldigt lyckat event! Det är viktigt för föreningen i stort, men framförallt för våra ungdomar, och i förlängningen även området, att inspireras av landslagspelarna och dessutom få en liten extra boost i sin träning som visar att ”vi kan också”, säger IFK Stockholms Marcelo Soto.

- Vi är väldigt tacksamma över samarbetet med Vitamin Well som möjliggör denna typ av event tillsammans med engagerade föreningar. Vi vill rikta ett stort tack till alla inblandade, i synnerhet IFK Stockholm, säger StFF:s kommunikations- och marknadschef Gittan Ahonen Gunnarzon.