Frågor och svar

Sök bland frågor och svar

• 2013-01-02: Spelprogram Dam Div 2

Fråga:

Varför finns det bara spelprogram för en div-2 serie för damer? Södra svealand då?

Svar:

Södra Svealand kommer att administreras av Södermanlands FF

• 2013-01-02: Avspark 2013

Fråga:

Hej.
    När är det planerat att vara avspark i Div: 4 och R1 denna säsong, datum?

Svar:

13-14 april för fyran, R1 en vecka senare

• 2013-01-02: Asylsökande

Fråga:

Hej,
    Finns det något som förhindrar spel i Sanktan P15 för en asylsökande som ännu inte fått sina fyra sista siffror i personnumret? Jag har inte kunnat hitta informationen för detta.
    Från 15 år krävs ju även spelarlicens vad jag förstår.

Svar:

SvFF kan utfärda tillfälliga speltillstånd för asylsökande. Ett sådant speltillstånd gäller för spel i högst div. 3, herrar. Gruppnr Övergångar 08-735 95 80. Telefontid 09.00-11.00 samt 13.00-15.00

• 2013-01-02: Spelprogram Dam Div 3

Fråga:

Hej,
    Har ni möjlighet att svara på när spelprogrammen för dam div 3 kommer publiceras? Behöver god tid på oss för att planera in resan till vår Gotlandsmatch :) Tack på förhand

Svar:

Ett förslag kommer att finnas tillgängligt inom en vecka, fastställes sedan vid spelordningsmöte vecka 3.

• 2013-01-01: Grunddomarkurs 11-manna

Fråga:

Varför finns det inget grunddomarkurs i 11-manna?
    Mvh. Filip O

Svar:

Datum ännu inte fastställda, kommer inom kort under Kurser - Domare.

• 2013-01-01: Vilket år får man börja döma?

Fråga:

Hej,
    Jag är tolv år och fyller tretton i oktober. Får jag börja döma matcher i år då? För jag är väldigt sugen

Svar:

Du är välkommen Leonard, det år du fyller 13 får du gå grundkursen för 5- och 7-mannafotboll!

• 2013-01-01: Grundkurs 11-manna

Fråga:

Hej. Jag fick ett mail angående 11-manna kursen för 2013. Måste man gå på en intervju eller räcker det bara med att anmäla sig till kursen. Jag har också dömt 7-manna 2012. De krav är att kunna behärska det svenska språket för att bli domare.

Svar:

Du skall skicka in ett CV med foto och även vara beredd på att komma till kansliet för intervju.

• 2013-01-01: StFF som applikation

Fråga:

Hej!

Kommer StFF göra en mobilapp med samma innehåll som på hemsidan??

Mvh. Oscar.

Svar:

Hej Oscar!
    För närvarande är vi inne i en process där vi kommer byta ut både vårt administrativa system och vår hemsida som är kopplad till detta med ett nytt system med tillhörande hemsida. Den kommer initialt inte att finnas som mobilapp, men i steg två kommer den att göras om så den blir s.k. responsiv (bli mobilanpassad).
    Mvh. Simon Forsberg

• 2013-01-01: Domarkläder

Fråga:

Hej!!

Jag rekommenderar starkt samtliga domare att beställa domarutrustning(om du behöver det) nu från SvFF:s hemsida då det är kraftigt reducerade priser!

Svar:

Tips från Karl (kanske ny samarbetspartner till SvFF är på gång)

• 2012-12-23: 10 åring i 2 lag

Fråga:

Du skriver att ni inte ska stoppa 10 åringar från att spela boll men i princip alla cuper är ju StFF sanktionerade så det finns ju ingen möjlighet att hålla igång med att annat lag med det systemet då.

Larvigt tycker jag då vi spelar för lite fotboll och har så långa uppehåll.

Svar:

Larvigt eller inte, nån ordning måste det ju vara. Seriösa arrangörer söker sanktion för sina turneringar, då gäller naturligtvis tävlingsbestämmelserna och att spelarna är försäkrade om skador skulle inträffa. Vid sk träningsturneringar gäller ofta andra regler, det viktiga om man representerar en annan klubb är att den klubb man representerar i vanliga fall är informerad!

Gå till sida: Föregående , 1 , , 338 , 339 , 340 (denna sida) , 341 , 342 , Nästa