Frågor och svar

Sök bland frågor och svar

• 2013-01-01: Domarkläder

Fråga:

Hej!!

Jag rekommenderar starkt samtliga domare att beställa domarutrustning(om du behöver det) nu från SvFF:s hemsida då det är kraftigt reducerade priser!

Svar:

Tips från Karl (kanske ny samarbetspartner till SvFF är på gång)

• 2012-12-23: 10 åring i 2 lag

Fråga:

Du skriver att ni inte ska stoppa 10 åringar från att spela boll men i princip alla cuper är ju StFF sanktionerade så det finns ju ingen möjlighet att hålla igång med att annat lag med det systemet då.

Larvigt tycker jag då vi spelar för lite fotboll och har så långa uppehåll.

Svar:

Larvigt eller inte, nån ordning måste det ju vara. Seriösa arrangörer söker sanktion för sina turneringar, då gäller naturligtvis tävlingsbestämmelserna och att spelarna är försäkrade om skador skulle inträffa. Vid sk träningsturneringar gäller ofta andra regler, det viktiga om man representerar en annan klubb är att den klubb man representerar i vanliga fall är informerad!

• 2012-12-19: Höjning av fortbildningskursen

Fråga:

Hej, undrar varför ni har höjt kurspriset för fortbildning 11 manna domare. Förra året kostade det 900 nu kostar det 1300?! Får man domartröja med nu eller?

Svar:

Ingen tröja ingår! Kursen är numera en heldag istället för som tidigare en vardagskväll.

• 2012-12-19: Traditionella regelprovet för fortbildningskursen 11 manna 2013

Fråga:

Kommer det att finnas ett regelprov (skriftligt) för fortbildning 11 manna?

Svar:

Ja.

• 2012-12-19: Futsal?

Fråga:

Kan man döma futsal om man är 5-7 manna domare?

Svar:

Nej.

• 2012-12-18: Domare

Fråga:

Jag är 18 år gammal och undrar om jag kan söka till 11-manna grunddomarkurs utan att ha dömt 7 och 5 manna innan?

Namn: Mohammed

Svar:

Nej!

• 2012-12-10: Fogis

Fråga:

Hur blir det med Fogis vad det gäller att registrera målskyttar och varningar i division 4-7?

Svar:

Vi återkommer med info i tid innan seriestart, har inga klara besked i dagsläget

• 2012-12-08: Domarkurs

Fråga:

Hej,
    När börjar anmälningarna till Domarutbildning för 5 -7 manna.
    När kan jag börja anmäla mig till kursen.
    Tack

Svar:

I slutet av denna månad läggs de första kurserna in under Kurser - Domare

• 2012-12-07: Bilda förening

Fråga:

Hej!
    Var kan man läsa mer om hur man bildar en förening?
    Mvh. Michael

Svar:

Du kan börja med att läsa det som finns på RF:s hemsida om detta, http://www.rf.se/templates/Pages/InformationPage____297.aspx.
    Sedan kan du under Föreningar - Bilda förening läsa mer om det på vår hemsida.

• 2012-12-06: Victoria Cup

Fråga:

Ok, men så har det inte varit tidigare, man startar Cupen med tillhhörighet det år Cupen startar, inte vad laget har spelat upp sig till. Inga problem, det som är avvikande är att vi helt plötsligt skall fixa plan. MVH/ SIF

Svar:

Nä Miodrag, så har det varit förut också, vid omgång som spelas efter årsskiftet gäller serietillhörighet 2013, ni fixar det planmässigt!

Gå till sida: Föregående , 1 , , 328 , 329 , 330 , 331 (denna sida) , 332 , Nästa